Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Attractiepark Toverland bestaat in 2025 24 jaar en viert dit jubileum de 24ste van iedere maand. Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei keert de Troy Coaster Challenge terug. Hiervoor is Toverland op zoek naar maar liefst 24 waaghalzen die 24 uur lang ritjes gaan maken in de houten achtbaan Troy. Dit om zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel: Stichting Jade. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf nu opgeven via toverland.com/coasterchallenge.
Jade Kops kreeg op 14-jarige leeftijd de diagnose kinderkanker. Ondanks intensieve behandelingen en het verdrietige nieuws dat ze niet meer zal genezen, blijft Jade een bron van positiviteit. Gedreven door haar eigen ervaringen richtte ze, samen met haar familie, Stichting Jade op. Deze stichting biedt gezinnen met kinderen die onder behandeling zijn voor kinderkanker een waardevol uitwaaimoment in Villa Jade, een vakantiehuis aan zee. Hier kunnen zij even ontsnappen aan de realiteit en samen dierbare herinneringen maken. Meer informatie is te vinden via www.stichtingjade.nl.
Om zoveel mogelijk geld op te halen voor Stichting Jade, worden er door Toverland diverse acties georganiseerd. Zo kunnen de bezoekers van Toverland buiten openingstijd 55 minuten deelnemen aan de Troy Coaster Challenge door een zitje naast één van de kandidaten te kopen. Daarnaast zullen er bijzondere items geveild worden, zoals onderdelen van de houten achtbaan. “Door Jade en haar stichting te steunen, willen wij ook bijdragen aan de magie voor gezinnen die dit heel goed kunnen gebruiken”, vertelt Bart Jaspers, Manager Marketing & Communicatie. “Ons doel tijdens de Troy Coaster Challenge is om voldoende geld op te halen om minimaal één jaar lang de onkosten te dragen voor alle gasten van Villa Jade.”
René Kops, vader van Jade en voorzitter van Stichting Jade, is erg enthousiast over de samenwerking. “Het doet ons goed om andere gezinnen te helpen. Dankzij deze actie kunnen we dit mede mogelijk maken en verder kijken naar de toekomst.”
De Troy Coaster Challenge vindt plaats van zaterdag 24 mei 12:00 uur tot zondag 25 mei 12:00 uur. Op donderdag 24 april wordt een testavond georganiseerd, waarbij een eerste selectie kandidaten twee uur lang ritjes zal maken in Troy om te testen of ze het ook 24 uur aandurven. Na deze avond worden de definitieve deelnemers bekendgemaakt. Challengers dienen minimaal 18 jaar oud te zijn. Inschrijven is mogelijk tot en met maandag 24 maart via toverland.com/coasterchallenge
De Efteling opent in de zomer van 2026 een nieuwe familieattractie naast de bekende dive coaster Baron 1898. De attractie krijgt de naam Hooghmoed en is gebaseerd op dezelfde verhaallijn rond baron Gustave Hooghmoed. De bouw start na de zomer. Met Hooghmoed breidt de Efteling het themagebied rond Baron 1898 verder uit en versterkt het […]
Lees verder »
Het onafhankelijke horror-evenement Scare Me bestaat dit jaar tien jaar en viert dat met een jubileumeditie van 24 oktober tot en met 22 november 2025 in Almere-Haven. Wat begon als een kleinschalig initiatief is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen evenement met landelijke bekendheid, twee gebouwen vol experiences en een buitengebied vol verrassingen. […]
Walibi Belgium bestaat deze zomer 50 jaar. Van 7 tot en met 27 juli 2025 viert het park deze mijlpaal met een uitgebreid feestprogramma vol nostalgie, iconische attracties en speciale events. De festiviteiten bereiken hun hoogtepunt op 26 juli met een nocturne, een droneshow en een bijzondere rommelmarkt met unieke stukken uit het parkverleden. Halve […]
Zuid-Limburg blijft sterk presteren als toeristische regio. In 2023 gaven toeristen en recreanten samen €1,59 miljard uit in de regio. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg. Het bedrag is 17% hoger dan in 2018. Zowel het verblijfstoerisme (46% van de uitgaven) als de dagrecreatie (54%) dragen hieraan bij. Toerisme blijft […]
Nieuwe naam, nieuwe koers en een investering van 100 miljoen euro in park en regioAfgelopen weekend opende Plopsaland Deutschland officieel zijn deuren. Het voormalige Holiday Park, dat al sinds 2010 onderdeel is van de Plopsa Group, zet met deze herpositionering een duidelijke stap richting verdere groei. De nieuwe naam verbindt het park sterker met de […]
Het Belgische technologiebedrijf Alterface, specialist in interactieve attracties, kondigt drie nieuwe benoemingen aan ter versterking van zijn wereldwijde activiteiten. De uitbreiding markeert een nieuwe fase in de internationale groeistrategie van het bedrijf, met focus op de Verenigde Staten, China en Korea. Voor deze strategische markten verwelkomt Alterface: Deze benoemingen zijn gericht op het versterken van […]
DierenPark Amersfoort breidt deze zomer zijn publieksprogrammering uit met een nieuw evenement: het ZOOmer Festival, een sfeervol festivalbos voor het hele gezin. Van 23 tot en met 26 juli verandert het park ’s avonds in een levendige mix van muziek, foodtrucks en entertainment, midden tussen de dieren. “In dé dierentuin voor kinderen beleef je samen […]
Na het succes van WILDnights in december, komt WILDLANDS Adventure Zoo Emmen deze zomer met een nieuwe avondbeleving: WILDsummer, Festival of the Sun. Van 19 juli tot en met 3 augustus 2025 is het parkdeel Serenga dagelijks ook ’s avonds geopend van 16.00 tot 21.00 uur (uitgezonderd 1 augustus). Met WILDsummer speelt WILDLANDS in op […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen maakt de volledige line-up bekend van de Wild West Summer Nights 2025. Tijdens acht avonden in juli en augustus blijft het park open tot 21:00 uur, met een combinatie van attracties, livemuziek en familievriendelijk entertainment. Wat begon als een eenvoudige verlenging van de openingstijden is uitgegroeid tot een structureel zomerconcept. “Bezoekers […]
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]
Koninklijke Burgers’ Zoo lanceert deze zomer een nieuwe editie van de musicalreeks rond Zoë en Silos, in samenwerking met Van Hoorne Entertainment. De productie, getiteld Zoë & Silos De Mangrove Musical, speelt zich af in het decor van het natuurbehoudsproject van het dierenpark in Belize. Hiermee versterkt het Arnhemse dierenpark zijn positionering als bestemming waar […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ