Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Nog geen twee weken na de aankondiging van hun tweede themapark in China, bevestigt het merk Fien & Teun de plannen voor een derde locatie. Het nieuwe park wordt gerealiseerd aan het Dianshanmeer in de provincie Jiangsu. Deze toeristische bestemming ligt op slechts een uur rijden van het centrum van Shanghai, midden in de economisch krachtige Yangtze River Delta.
De officiële ondertekening vond plaats tijdens Koningsdag in Kunshan, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de Nederlandse en Chinese overheid, de investeerders en het merk zelf. De opening van het park staat gepland voor het najaar van 2026.
De Yangtze Delta is een strategisch gekozen vestigingsplaats. Het gebied tussen Shanghai, Suzhou en Hangzhou trekt jaarlijks miljoenen toeristen. Daarmee biedt het een uitstekend uitgangspunt voor een gezinsgericht themapark met een educatieve insteek. Net als in Nederland wordt het park volledig vormgegeven rondom de waarden van Fien & Teun: spelenderwijs leren over natuur, voedsel en het boerenleven.
Het parkconcept combineert interactieve attracties, boerderijactiviteiten, voorstellingen en ontmoetingen met de karakters Fien en Teun. Het ontwerp is geïnspireerd op het Hollandse polderlandschap en sluit aan bij de behoefte aan betekenisvol vermaak voor jonge gezinnen. De doelgroep bestaat voornamelijk uit ouders met kinderen van twee tot zes jaar.
De uitbreiding is een volgende stap in de internationale positionering van Fien & Teun. Sinds de lancering van de eerste Chineestalige boeken in 2022 heeft het merk in snel tempo voet aan de grond gekregen binnen de Chinese markt voor familie-entertainment. Tv-afleveringen in de lokale taal, een theaterproductie in 2025 en samenwerkingen met retailpartners hebben bijgedragen aan brede merkherkenning.
De succesvolle opening van het eerste park in Wenzhou in 2023 bewees dat het concept aanslaat. Met nieuwe vestigingen in Chengdu en nu ook bij het Dianshanmeer, speelt Fien & Teun in op de stijgende vraag naar educatief en kwalitatief gezinsvermaak in China.
Fien & Teun is een merk van Van Hoorne Studios, bekend om hun kindvriendelijke en educatieve formats. In China wordt het merk exclusief vertegenwoordigd door Moonvis, een bedrijf dat zich specialiseert in de introductie van Nederlandse kindermerken in Azië. Door middel van lokale content en strategische partnerships bouwen zij aan een duurzaam merkfundament in een snelgroeiende markt.
Deze derde internationale themaparkontwikkeling onderstreept hoe Nederlandse leisureconcepten steeds vaker hun weg vinden naar het buitenland met een combinatie van educatieve waarde, familievriendelijkheid en culturele vertaalslag.
Nieuwe naam, nieuwe koers en een investering van 100 miljoen euro in park en regioAfgelopen weekend opende Plopsaland Deutschland officieel zijn deuren. Het voormalige Holiday Park, dat al sinds 2010 onderdeel is van de Plopsa Group, zet met deze herpositionering een duidelijke stap richting verdere groei. De nieuwe naam verbindt het park sterker met de […]
Lees verder »
Het Belgische technologiebedrijf Alterface, specialist in interactieve attracties, kondigt drie nieuwe benoemingen aan ter versterking van zijn wereldwijde activiteiten. De uitbreiding markeert een nieuwe fase in de internationale groeistrategie van het bedrijf, met focus op de Verenigde Staten, China en Korea. Voor deze strategische markten verwelkomt Alterface: Deze benoemingen zijn gericht op het versterken van […]
DierenPark Amersfoort breidt deze zomer zijn publieksprogrammering uit met een nieuw evenement: het ZOOmer Festival, een sfeervol festivalbos voor het hele gezin. Van 23 tot en met 26 juli verandert het park ’s avonds in een levendige mix van muziek, foodtrucks en entertainment, midden tussen de dieren. “In dé dierentuin voor kinderen beleef je samen […]
Na het succes van WILDnights in december, komt WILDLANDS Adventure Zoo Emmen deze zomer met een nieuwe avondbeleving: WILDsummer, Festival of the Sun. Van 19 juli tot en met 3 augustus 2025 is het parkdeel Serenga dagelijks ook ’s avonds geopend van 16.00 tot 21.00 uur (uitgezonderd 1 augustus). Met WILDsummer speelt WILDLANDS in op […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen maakt de volledige line-up bekend van de Wild West Summer Nights 2025. Tijdens acht avonden in juli en augustus blijft het park open tot 21:00 uur, met een combinatie van attracties, livemuziek en familievriendelijk entertainment. Wat begon als een eenvoudige verlenging van de openingstijden is uitgegroeid tot een structureel zomerconcept. “Bezoekers […]
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]
Koninklijke Burgers’ Zoo lanceert deze zomer een nieuwe editie van de musicalreeks rond Zoë en Silos, in samenwerking met Van Hoorne Entertainment. De productie, getiteld Zoë & Silos De Mangrove Musical, speelt zich af in het decor van het natuurbehoudsproject van het dierenpark in Belize. Hiermee versterkt het Arnhemse dierenpark zijn positionering als bestemming waar […]
Toverland is tijdens de verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekroond tot het klantvriendelijkste bedrijf in de categorie Leisure. Het attractiepark uit Sevenum debuteerde dit jaar in de verkiezing en behaalde direct ook een indrukwekkende tweede plaats in de nationale ranking van bijna 400 bedrijven. De verkiezing is gebaseerd op ruim 116.000 beoordelingen van […]
Met de lancering van de verblijfsaccommodaties bereikt Familie Resort & Avonturenpark De Tovertuin een belangrijke strategische fase. Vanaf nu kunnen gasten een verblijf boeken in het gloednieuwe resort, dat volledig is ontwikkeld rondom het geliefde kindermerk Woezel & Pip. De opening staat gepland voor maart 2026. De thematisering van het park is doorgevoerd tot in […]
Na een restauratie van meer dan vier jaar is het monumentale ARTIS-Aquarium klaar voor de toekomst. Wat ooit werd gebouwd als technisch wonder in 1882, is nu een voorbeeld van hoe erfgoed en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan. In 2026 opent het aquarium opnieuw zijn deuren, met een vernieuwd concept waarin water, ecologie en […]
Avonturenboerderij Molenwaard maakt kans op twee bekende publieksprijzen: ‘Leukste Uitje van Zuid-Holland’ van Go-Kids en ‘Beste Dagje Weg van Zuid-Holland’ van DagjeWeg.NL. Beide verkiezingen lopen van 1 juni tot en met oktober 2025. In deze periode kan het publiek stemmen op hun favoriete uitjes in de provincie. Leukste Uitje van Zuid-Holland Deze verkiezing is een […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ