Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Utrecht – 27 maart 2025 organiseerde Pleisureworld het FEC-kennisevent bij ´Karma Kebab´, aan het Merwedekanaal in Utrecht, in samenwerking met Games XL en Karma Kebab zelf.Leisure- en recreatieondernemers kregen hier de unieke kans om ’s werelds grootste arcadehal van 2000 m² te ontdekken. Het event liet zien hoe een creatieve samenwerking kan leiden tot een innovatief en succesvol concept waarin social entertainment centraal staat.
Zowel Karma Kebab als Games XL ontstonden op het bekende festival Lowlands. Karma Kebab won daar de wedstrijd voor de beste vegetarische late-night snack en was tijdens hun debuutweekend op de eerste avond meteen volledig uitverkocht.Games XL is al ruim 16 jaar een vast onderdeel van Lowlands, bekend om hun grote retro-arcadegames die mensen samenbrengen en sociaal gedrag stimuleren.
Samen besloten zij de rustige wintermaanden te overbruggen met een combinatie van food en gaming, waarbij horeca en entertainment elkaar versterken. Dit bleek een schot in de roos. In de eerste 3 maanden ontvingen zij z’n 15.000 bezoekers.
De samenwerking tussen Karma Kebab en Games XL is een perfect voorbeeld van Social Entertainment. Tijdens het event deelde trendwatcher en gastheer Hans van Leeuwen zijn visie: “Social entertainment draait om gezamenlijke beleving en interactie, waardoor bezoekers keer op keer terug willen komen.” Volgens Van Leeuwen is dit geen tijdelijke hype, maar een blijvende ontwikkeling waar ondernemers serieus rekening mee moeten houden.
Oprichter Thijs Eerens nam de deelnemers mee op een rondleiding langs diverse games. Wat deze arcadehal uniek maakt, is de combinatie van high-tech en low-tech multiplayer-games, gebaseerd op echte klassiekers als Pac-Man, Candy Crush, Space Invaders en Duck Hunt. Iedere game vraagt samenwerking om te kunnen winnen. Actief samenspel, strategisch denken en gezamenlijk herinneringen maken: ideaal voor vriendengroepen én teambuilding.
Na de interactieve ervaring met de games kregen de deelnemers de kans om ook de snacks van Karma Kebab te proeven. Tijdens de afsluitende netwerkborrel werd duidelijk genoten van de verschillende vegetarische snacks, hoewel dit aspect nauwelijks expliciet werd benoemd. Medeoprichter Pascal Labrie spreekt liever over ‘gewoon goed en lekker eten’.
Het kennisevent van Pleisureworld bij Karma Kebab heeft overtuigend laten zien hoe horeca en gaming elkaar versterken en hoe social entertainment dé kans biedt om unieke ervaringen te creëren die bezoekers blijven trekken.
GaiaZOO bestaat dit jaar 20 jaar. Het jubileum wordt gevierd met een feestelijk weekend op 31 mei en 1 juni. Tegelijkertijd wordt een belangrijke stap gezet in de toekomst van het park. Per 1 juni 2025 wordt GaiaZOO namelijk officieel overgenomen door Koninklijke Burgers’ Zoo. De overname markeert een nieuw hoofdstuk. GaiaZOO kan hierdoor verder […]
Lees verder »
Diergaarde Blijdorp breidt zijn rol als koploper in edutainment verder uit. Met de app Expeditie Blijdorp biedt het park een innovatieve manier van leren en beleven. In slechts 14 weken leverde de app ruim 21.000 uur educatieve interactie op, het equivalent van 21.000 biologielessen. De app is een digitaal verlengstuk van het fysieke parkbezoek. Via […]
De Zaanse Schans is in 2024 opgeklommen tot de tweede plek in de ranglijst van best bezochte dagattracties van Nederland. Met meer dan 2,6 miljoen bezoekers laat de erfgoedlocatie het Rijksmuseum achter zich. Dat trok dit jaar 2,5 miljoen bezoekers. De Efteling behoudt de eerste positie met 5,6 miljoen bezoeken. De cijfers komen uit de […]
De wereld van leisure verandert snel. Steeds meer ondernemers willen hun gasten het hele jaar door laten genieten van de buitenlucht. Comfort, uitstraling en beleving worden steeds belangrijker. Daarom is Polyned nu officieel partner van PleisureWorld, het kennisplatform voor de recreatiesector. Samen zetten we ons in voor slimme en aantrekkelijke buitenruimtes waar mensen kunnen spelen, […]
In 2025 viert Europa-Park zijn 50-jarig bestaan. Wat ooit begon als een park met vijftien attracties en eenn toegangsprijs van omgerekend 2,50 euro, is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend leisuremerk in Europa. Met meer dan 100 attracties, zes hotels en een eigen waterpark is het park meer dan een dagje uit, het is een bestemming […]
Deze zomer starten Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen met een nieuwe podcastreeks: “MBO – Mega Belangrijk Onderwijs! – De podcast”. In deze zomerspecial vertellen professionals uit de leisuresector hun verhaal. Wat hen verbindt? Hun carrière begon op het mbo. De serie laat zien hoe belangrijk mbo’ers zijn voor de vrijetijdssector. Van parkmanagers tot artiesten […]
We zijn in Rotterdam, op de plek waar in 2016 de eerste GlowGolf-locatie van Hollywood het levenslicht zag. Eigenaar Peter van Leeuwen, eerder actief in de wereld van videotheken, stapte als één van de eersten in deze opkomende markt. Van videotheken naar Hollywood: een positieve link die snel gelegd is. Wat eerst opereerde als GlowGolf-keten […]
Wij zijn aanbeland in de Achterhoek, voor een interview met een prominent figuur in recreatieland: Edwin Bomers van Marveld Recreatie. Of ja, interview, eigenlijk is het meer een weerzien van twee eigenwijze recreatiefiguren onder elkaar. Ooit was Senior Bomers een klant van Mega Sport & Recreatie, lang vervlogen tijden dus, met de Vlaamsche Volksspelen. Door […]
DierenPark Amersfoort is op zoek naar nieuwe kinderen voor het Kinderpanel. Het huidige panel stopt en geeft de plek door aan tien nieuwe jonge fans van dieren en natuur. Deze kinderen krijgen een actieve rol. Ze mogen meedenken over hoe het dierenpark en de natuur nog beter kunnen worden. “De meningen van kinderen zijn voor […]
In de A’DAM Toren in Amsterdam hebben Fien & Teun samen met hun schapenvriendjes Mike & Molly een contract getekend bij Sony Music. Deze bekende boer en boerin zijn razend populair bij jonge kinderen en komen uit de creatieve stal van Van Hoorne Studios. Na interesse van meerdere partijen is nu gekozen voor Sony Music. […]
Vanaf april 2025 is VrienDD exclusief leverancier van de speeltoestellen van Kinderland Playground in Nederland. Daarmee voegt het bedrijf een nieuwe lijn duurzame en maatwerk speeltoestellen toe aan het bestaande aanbod. Kinderland Playground, officieel Kinderland Emsland Spielgeräte, produceert al tientallen jaren speeltoestellen in het Duitse Emsland, net over de grens. Het merk staat bekend om […]
Met een jubileumprogramma dat loopt van eind mei tot begin december 2025 viert WILDLANDS het negentigjarig bestaan van het dierenpark in Emmen. De mijlpaal is niet alleen een terugblik op het iconische Noorder Dierenpark, maar markeert ook de lange lijn van innovatie die leidde tot de opening van het huidige WILDLANDS Adventure Zoo. Het jubileumjaar […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ