Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Utrecht – 27 maart 2025 organiseerde Pleisureworld het FEC-kennisevent bij ´Karma Kebab´, aan het Merwedekanaal in Utrecht, in samenwerking met Games XL en Karma Kebab zelf.Leisure- en recreatieondernemers kregen hier de unieke kans om ’s werelds grootste arcadehal van 2000 m² te ontdekken. Het event liet zien hoe een creatieve samenwerking kan leiden tot een innovatief en succesvol concept waarin social entertainment centraal staat.
Zowel Karma Kebab als Games XL ontstonden op het bekende festival Lowlands. Karma Kebab won daar de wedstrijd voor de beste vegetarische late-night snack en was tijdens hun debuutweekend op de eerste avond meteen volledig uitverkocht.Games XL is al ruim 16 jaar een vast onderdeel van Lowlands, bekend om hun grote retro-arcadegames die mensen samenbrengen en sociaal gedrag stimuleren.
Samen besloten zij de rustige wintermaanden te overbruggen met een combinatie van food en gaming, waarbij horeca en entertainment elkaar versterken. Dit bleek een schot in de roos. In de eerste 3 maanden ontvingen zij z’n 15.000 bezoekers.
De samenwerking tussen Karma Kebab en Games XL is een perfect voorbeeld van Social Entertainment. Tijdens het event deelde trendwatcher en gastheer Hans van Leeuwen zijn visie: “Social entertainment draait om gezamenlijke beleving en interactie, waardoor bezoekers keer op keer terug willen komen.” Volgens Van Leeuwen is dit geen tijdelijke hype, maar een blijvende ontwikkeling waar ondernemers serieus rekening mee moeten houden.
Oprichter Thijs Eerens nam de deelnemers mee op een rondleiding langs diverse games. Wat deze arcadehal uniek maakt, is de combinatie van high-tech en low-tech multiplayer-games, gebaseerd op echte klassiekers als Pac-Man, Candy Crush, Space Invaders en Duck Hunt. Iedere game vraagt samenwerking om te kunnen winnen. Actief samenspel, strategisch denken en gezamenlijk herinneringen maken: ideaal voor vriendengroepen én teambuilding.
Na de interactieve ervaring met de games kregen de deelnemers de kans om ook de snacks van Karma Kebab te proeven. Tijdens de afsluitende netwerkborrel werd duidelijk genoten van de verschillende vegetarische snacks, hoewel dit aspect nauwelijks expliciet werd benoemd. Medeoprichter Pascal Labrie spreekt liever over ‘gewoon goed en lekker eten’.
Het kennisevent van Pleisureworld bij Karma Kebab heeft overtuigend laten zien hoe horeca en gaming elkaar versterken en hoe social entertainment dé kans biedt om unieke ervaringen te creëren die bezoekers blijven trekken.
In Roosendaal is een nieuwe leisureprimeur gelanceerd. Playdôme, het indoor Multi Activity Center, introduceert Game of Karts: een activiteit die het klassieke karten combineert met gamification. Met dit concept brengt het centrum als eerste in de Benelux een speelse en innovatieve draai aan de kartbaan. Meer dan alleen snelheid Game of Karts draait niet uitsluitend […]
Lees verder »
Het Spoorwegmuseum in Utrecht viert van 19 tot en met 21 september de spoorweggeschiedenis met het Open Trein Festijn. Tijdens dit evenement openen bijzondere treinen hun deuren en staan vrijwilligers klaar om verhalen te vertellen. Een van de publiekstrekkers is de inzet van de historische Mat ’46, een elektrisch treinstel uit 1952 dat nog altijd […]
Wie anno 2025 ergens een recreatief verblijf boekt, vult vooraf allerlei informatie in. Soms uiterst minimaal, soms overdadig, maar altijd onmisbaar. Toch valt het me op dat deze informatie maar mondjesmaat wordt gebruikt om de gastbeleving écht naar een hoger niveau te tillen, en daarmee loopt de bestemming potentiële omzet mis! Deze ”pre-aankomst-communicatie’ is dus […]
Europa-Park viert zijn 50-jarig jubileum met een opvallende en symbolische actie. Onder het motto Feesten onder de sterren maakten mascottes Ed & Edda een ballonvlucht die hen tot bijna 33 kilometer hoogte bracht. Het jubileumjaar wordt zo krachtig neergezet met een stunt die de internationale aandacht trekt. Jubileum met impact De lancering vond plaats in […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen blijft investeren in de toekomst. Het park kondigt aan dat in 2026 een nieuwe attractie opent die de kenmerkende Wild West-identiteit verder versterkt. Het project markeert een volgende mijlpaal in de strategische koers van Slagharen, waarin klassieke charme en eigentijdse innovaties hand in hand gaan. Strategische stap Met de komst van […]
Attractiepark Toverland breidt zijn populaire Halloween-programma uit met Unmasked, een nieuwe Haunted Experience en scare zone die op elkaar aansluiten. Het project onderstreept de ambitie van Toverland om Halloween steeds verder te ontwikkelen tot een volwassen, onderscheidend concept in de Europese attractieparkmarkt. Tijdens Unmasked: Waltzthrough stappen bezoekers een vervallen landhuis binnen en raken zij verstrikt […]
De Efteling kondigt een grootschalige vernieuwing van het themagebied Raveleijn aan. Het openluchttheater krijgt een volledig nieuwe parkshow met een frisse verhaallijn, vernieuwde showeffecten en extra componenten in het decor, waarbij de bekende hoofdpersonages behouden blijven. De huidige show draait dit seizoen voor het laatst. Het project gaat verder dan alleen de voorstelling. Het themagebied […]
De Nederlandse marketingorganisatie Insiders presenteert de Community Card, een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten en loyaliteitspassen. Met dit nieuwe systeem kunnen gemeenten, DMO’s en ondernemers vrijetijdsaanbod op een veilige en flexibele manier ontsluiten voor inwoners en specifieke doelgroepen. Sterkere lokale binding De Community Card maakt het voor inwoners aantrekkelijker om hun eigen omgeving te verkennen. Via […]
Plopsaland Belgium heeft een duidelijke mijlpaal te pakken. Sinds de première op 14 juli trok de Plopsa Droom Show al meer dan 50.000 bezoekers. Afgelopen zaterdag vierde het park dat moment. CEO Carl Lenaerts verraste de cast na afloop met een taart, als knipoog naar de vliegende slagroomtaart die een hoofdrol speelt in de voorstelling. […]
Met de toevoeging van een negende beurshal, nieuwe themasegmenten en een recordaantal van ruim 340 exposanten beleeft Recreatie Vakbeurs in november zijn grootste editie ooit. Het toonaangevende vakevenement voor de recreatiebranche in de Benelux vindt plaats op 11, 12 en 13 november in Evenementenhal Hardenberg. De beurs is al voor een groot deel volgeboekt en […]
Stichting HandicapNL is officieel Social Impact Partner van SAIL 2025. Met deze samenwerking zetten beide organisaties zich in voor een toegankelijke en inclusieve editie van het grootste nautische evenement van Nederland. In augustus 2025 meren talloze schepen aan in Amsterdam, met naar verwachting ruim twee miljoen bezoekers van over de hele wereld. Een evenement van […]
In Apenheul is sinds kort de grootste gorillagroep van Nederland te zien. Het Apeldoornse dierenpark voegde deze zomer twee bestaande groepen samen tot één familiegroep van maar liefst negen dieren. Een unieke prestatie, die zorgvuldig is voorbereid en uitgevoerd door het ervaren team van dierverzorgers. Eén nieuwe groep na het verlies van leider BaoBao De […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ