Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Hasselt, 22 februari 2025
Plopsa Indoor Hasselt heeft vandaag haar jubileumjaar feestelijk afgetrapt met de start van het Bumba Festival. In aanwezigheid van enkele bekende Vlamingen werd het 20ste seizoen op gang getrapt met de Bumba Kids Parade en de gloednieuwe Bumba Show. Met dit festival is het park helemaal klaar voor een jubileumjaar vol magie en entertainment.
20 jaar magie in Limburg
Plopsa Indoor Hasselt opende op 24 december 2005 als het eerste indoorpretpark van Plopsa en groeide sindsdien uit tot een vaste waarde in Limburg en ver daarbuiten. Met een mix van in- en outdoorattracties, shows en ontmoetingen met populaire Studio 100-figuren bezorgde het park al aan meer dan 5 miljoen bezoekers een onvergetelijke dag. In 19 jaar tijd dwarrelde er al meer dan 2.000 kg confetti door de lucht, werden 80.000 kg frietjes geserveerd, legde de Wickie Coaster zo’n 315.000 ritjes af en werden er al meer dan 85.000 foto’s gemaakt met Kabouter Klus.
Gert Verhulst, medeoprichter van Studio 100, blikt nostalgisch terug:“Het is ongelooflijk om te zien waar we vandaag staan. Eén van mijn favoriete herinneringen blijft die dag in 2007 waarop ik liters limonade en 100 kilo chocolade uitdeelde aan 1.000 fans, geïnspireerd door het liedje ‘10 miljoen’. Plopsa Indoor Hasselt is door de jaren heen alleen maar mooier geworden.”
Carl Lenaerts, CEO van Plopsa Group, kijkt met veel enthousiasme vooruit:“Plopsa Indoor Hasselt blijft de plek waar jonge kinderen op een
magische manier hun eerste pretparkervaring beleven, ongeacht het weer. We blijven investeren in nieuwe belevenissen, shows en magische momenten, zodat gezinnen hier ook in de toekomst onvergetelijke herinneringen kunnen maken. Met het Bumba Festival zetten we het feestjaar alvast goed in.”
Een jaar lang feest met Bumba
Ter ere van het jubileumjaar presenteert Plopsa Indoor Hasselt het Bumba Festival. Hoogtepunten zijn Bumba’s Verjaardagsshow, de Bumba Kids Parade, compleet met confettiregen, en de splinternieuwe Bumba Show “Bumba Maakt Muziek” waarin de geliefde clown en zijn vrienden centraal staan.
Bekijk hier alvast het videoverslag.
Voor meer informatie over het park en de festiviteiten in 2025, bezoek www.plopsaindoorhasselt.be
De Efteling opent in de zomer van 2026 een nieuwe familieattractie naast de bekende dive coaster Baron 1898. De attractie krijgt de naam Hooghmoed en is gebaseerd op dezelfde verhaallijn rond baron Gustave Hooghmoed. De bouw start na de zomer. Met Hooghmoed breidt de Efteling het themagebied rond Baron 1898 verder uit en versterkt het […]
Lees verder »
Het onafhankelijke horror-evenement Scare Me bestaat dit jaar tien jaar en viert dat met een jubileumeditie van 24 oktober tot en met 22 november 2025 in Almere-Haven. Wat begon als een kleinschalig initiatief is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen evenement met landelijke bekendheid, twee gebouwen vol experiences en een buitengebied vol verrassingen. […]
Walibi Belgium bestaat deze zomer 50 jaar. Van 7 tot en met 27 juli 2025 viert het park deze mijlpaal met een uitgebreid feestprogramma vol nostalgie, iconische attracties en speciale events. De festiviteiten bereiken hun hoogtepunt op 26 juli met een nocturne, een droneshow en een bijzondere rommelmarkt met unieke stukken uit het parkverleden. Halve […]
Zuid-Limburg blijft sterk presteren als toeristische regio. In 2023 gaven toeristen en recreanten samen €1,59 miljard uit in de regio. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg. Het bedrag is 17% hoger dan in 2018. Zowel het verblijfstoerisme (46% van de uitgaven) als de dagrecreatie (54%) dragen hieraan bij. Toerisme blijft […]
Nieuwe naam, nieuwe koers en een investering van 100 miljoen euro in park en regioAfgelopen weekend opende Plopsaland Deutschland officieel zijn deuren. Het voormalige Holiday Park, dat al sinds 2010 onderdeel is van de Plopsa Group, zet met deze herpositionering een duidelijke stap richting verdere groei. De nieuwe naam verbindt het park sterker met de […]
Het Belgische technologiebedrijf Alterface, specialist in interactieve attracties, kondigt drie nieuwe benoemingen aan ter versterking van zijn wereldwijde activiteiten. De uitbreiding markeert een nieuwe fase in de internationale groeistrategie van het bedrijf, met focus op de Verenigde Staten, China en Korea. Voor deze strategische markten verwelkomt Alterface: Deze benoemingen zijn gericht op het versterken van […]
DierenPark Amersfoort breidt deze zomer zijn publieksprogrammering uit met een nieuw evenement: het ZOOmer Festival, een sfeervol festivalbos voor het hele gezin. Van 23 tot en met 26 juli verandert het park ’s avonds in een levendige mix van muziek, foodtrucks en entertainment, midden tussen de dieren. “In dé dierentuin voor kinderen beleef je samen […]
Na het succes van WILDnights in december, komt WILDLANDS Adventure Zoo Emmen deze zomer met een nieuwe avondbeleving: WILDsummer, Festival of the Sun. Van 19 juli tot en met 3 augustus 2025 is het parkdeel Serenga dagelijks ook ’s avonds geopend van 16.00 tot 21.00 uur (uitgezonderd 1 augustus). Met WILDsummer speelt WILDLANDS in op […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen maakt de volledige line-up bekend van de Wild West Summer Nights 2025. Tijdens acht avonden in juli en augustus blijft het park open tot 21:00 uur, met een combinatie van attracties, livemuziek en familievriendelijk entertainment. Wat begon als een eenvoudige verlenging van de openingstijden is uitgegroeid tot een structureel zomerconcept. “Bezoekers […]
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]
Koninklijke Burgers’ Zoo lanceert deze zomer een nieuwe editie van de musicalreeks rond Zoë en Silos, in samenwerking met Van Hoorne Entertainment. De productie, getiteld Zoë & Silos De Mangrove Musical, speelt zich af in het decor van het natuurbehoudsproject van het dierenpark in Belize. Hiermee versterkt het Arnhemse dierenpark zijn positionering als bestemming waar […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ