Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
2024 gaat de geschiedenisboeken in als een absoluut recordjaar voor het Plopsaland Resort. Met een omzetgroei van 15% en een totaal van 1.388.732 bezoekers in Plopsaland De Panne bevestigt het resort opnieuw zijn sterke positie als topbestemming voor gezinnen. Het Studio 100 Theater De Panne ontving 150.000 theaterbezoekers en Plopsaqua De Panne mocht 271.433 zwemmers verwelkomen. Ook de verblijfsaccommodaties groeiden sterk: maar liefst 40.881 gasten genoten van een verblijf in het Plopsaland Theater Hotel.
De groei in bezoekersaantallen werd mede mogelijk gemaakt door het Studio 100 Festival, dat een jaar lang de iconische Studio 100-figuren in de schijnwerpers zette. Daarnaast droegen de Sprookjesmusical Sneeuwwitje, de Gert & James ZomerRevue en shows zoals de Samson & Marie Zomer- en Kerstshow in het Studio 100 Theater De Panne bij aan de sterke cijfers.
Ook de uitbreiding van de verblijfsaccommodaties droeg bij aan de groei. Het recent geopende Plopsaland Village, met luxevilla’s voor 6 tot 12 personen, kende een succesvolle start en behaalde een bezettingsgraad van 71% tijdens de kerstvakantie.
Carl Lenaerts, CEO van de Plopsa Group, reageert trots op de resultaten:“De groei die we in 2024 hebben gerealiseerd, bevestigt dat onze focus op totaalbeleving aanslaat. De sterke bezoekersaantallen tonen aan dat gezinnen ons resort weten te vinden voor een unieke mix van attracties, waterplezier, verblijfsaccommodaties en entertainment. Deze recordcijfers zijn een mooie erkenning voor het harde werk van ons hele team.”
Xavier Verellen, Chief Marketing & Sales Officer van de Plopsa Group, blikt vooruit:“Het afgelopen jaar heeft bewezen dat onze bezoekers ons hun vertrouwen geven om verder te investeren in beleving. Het succes van het Studio 100 Festival en onze verblijfsaccommodaties bevestigt dat de vraag naar totaalervaringen blijft groeien. In 2025 trekken we die lijn door met de spectaculaire 25 Celebration Parade, waarmee we ons jubileumjaar groots zullen vieren.”
Met de resultaten van 2024 blikt het Plopsaland Resort vol vertrouwen vooruit. In 2025 staan onder andere de 25 Celebration Parade, de nieuwe Nachtwacht-zone en Wickie’s Wervelwind – een gloednieuwe familieattractie – op de agenda.
De Efteling opent in de zomer van 2026 een nieuwe familieattractie naast de bekende dive coaster Baron 1898. De attractie krijgt de naam Hooghmoed en is gebaseerd op dezelfde verhaallijn rond baron Gustave Hooghmoed. De bouw start na de zomer. Met Hooghmoed breidt de Efteling het themagebied rond Baron 1898 verder uit en versterkt het […]
Lees verder »
Het onafhankelijke horror-evenement Scare Me bestaat dit jaar tien jaar en viert dat met een jubileumeditie van 24 oktober tot en met 22 november 2025 in Almere-Haven. Wat begon als een kleinschalig initiatief is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen evenement met landelijke bekendheid, twee gebouwen vol experiences en een buitengebied vol verrassingen. […]
Walibi Belgium bestaat deze zomer 50 jaar. Van 7 tot en met 27 juli 2025 viert het park deze mijlpaal met een uitgebreid feestprogramma vol nostalgie, iconische attracties en speciale events. De festiviteiten bereiken hun hoogtepunt op 26 juli met een nocturne, een droneshow en een bijzondere rommelmarkt met unieke stukken uit het parkverleden. Halve […]
Zuid-Limburg blijft sterk presteren als toeristische regio. In 2023 gaven toeristen en recreanten samen €1,59 miljard uit in de regio. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg. Het bedrag is 17% hoger dan in 2018. Zowel het verblijfstoerisme (46% van de uitgaven) als de dagrecreatie (54%) dragen hieraan bij. Toerisme blijft […]
Nieuwe naam, nieuwe koers en een investering van 100 miljoen euro in park en regioAfgelopen weekend opende Plopsaland Deutschland officieel zijn deuren. Het voormalige Holiday Park, dat al sinds 2010 onderdeel is van de Plopsa Group, zet met deze herpositionering een duidelijke stap richting verdere groei. De nieuwe naam verbindt het park sterker met de […]
Het Belgische technologiebedrijf Alterface, specialist in interactieve attracties, kondigt drie nieuwe benoemingen aan ter versterking van zijn wereldwijde activiteiten. De uitbreiding markeert een nieuwe fase in de internationale groeistrategie van het bedrijf, met focus op de Verenigde Staten, China en Korea. Voor deze strategische markten verwelkomt Alterface: Deze benoemingen zijn gericht op het versterken van […]
DierenPark Amersfoort breidt deze zomer zijn publieksprogrammering uit met een nieuw evenement: het ZOOmer Festival, een sfeervol festivalbos voor het hele gezin. Van 23 tot en met 26 juli verandert het park ’s avonds in een levendige mix van muziek, foodtrucks en entertainment, midden tussen de dieren. “In dé dierentuin voor kinderen beleef je samen […]
Na het succes van WILDnights in december, komt WILDLANDS Adventure Zoo Emmen deze zomer met een nieuwe avondbeleving: WILDsummer, Festival of the Sun. Van 19 juli tot en met 3 augustus 2025 is het parkdeel Serenga dagelijks ook ’s avonds geopend van 16.00 tot 21.00 uur (uitgezonderd 1 augustus). Met WILDsummer speelt WILDLANDS in op […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen maakt de volledige line-up bekend van de Wild West Summer Nights 2025. Tijdens acht avonden in juli en augustus blijft het park open tot 21:00 uur, met een combinatie van attracties, livemuziek en familievriendelijk entertainment. Wat begon als een eenvoudige verlenging van de openingstijden is uitgegroeid tot een structureel zomerconcept. “Bezoekers […]
Europa-Park Resort breidt in 2025 zijn verblijfsaanbod strategisch uit met Silver Lake City, een volledig gethematiseerd westernstadje. Wat voorheen bekend stond als het Camp Resort is omgevormd tot een volwaardige verblijfsbestemming. De toevoeging van 36 Western Houses en 68 comfort-caravanplaatsen, gecombineerd met nieuwe horeca en entertainmentfaciliteiten, bevestigt de ambitie van het resort om het hele […]
Goodfuture, leverancier van duurzame bedrijfskleding, introduceert een nieuwe lijn werkkleding van het merk Eecoff. Deze kleding is speciaal ontwikkeld voor horecabedrijven en organisaties in de vrijetijdsector met medewerkers die regelmatig buiten werken. De kleding combineert comfort en functionaliteit met een minimale ecologische voetafdruk. De Eecoff-lijn biedt een geïntegreerde UV-bescherming met een UPF-waarde van 50. Dit […]
Koninklijke Burgers’ Zoo lanceert deze zomer een nieuwe editie van de musicalreeks rond Zoë en Silos, in samenwerking met Van Hoorne Entertainment. De productie, getiteld Zoë & Silos De Mangrove Musical, speelt zich af in het decor van het natuurbehoudsproject van het dierenpark in Belize. Hiermee versterkt het Arnhemse dierenpark zijn positionering als bestemming waar […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ