Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
DierenPark Amersfoort is op zoek naar nieuwe kinderen voor het Kinderpanel. Het huidige panel stopt en geeft de plek door aan tien nieuwe jonge fans van dieren en natuur. Deze kinderen krijgen een actieve rol. Ze mogen meedenken over hoe het dierenpark en de natuur nog beter kunnen worden. “De meningen van kinderen zijn voor ons heel waardevol,” zegt projectleider Rianne Haan. In het jaar 2025/2026 bespreekt het Kinderpanel drie verschillende onderwerpen. Over elk onderwerp geven de kinderen hun advies.
De kinderen doen mee aan spellen, opdrachten en praten met experts. “Daar komen vaak hele goede ideeën uit,” vertelt Rianne. Ze gaan in gesprek met projectleiders en dierverzorgers. Zo leren ze meer over wat er speelt in het park en kunnen ze hun mening geven. Verschillende teams in het park krijgen hierdoor nieuwe inspiratie. “Het huidige Kinderpanel heeft bijvoorbeeld meegedacht over hoe we het Wildlife Fund beter zichtbaar kunnen maken,” legt Rianne uit. “Ze hebben ook ideeën gegeven voor de Klim Alles-route en tips gegeven voor nieuwe borden bij de dieren.” Voor het nieuwe Kinderpanel zijn er weer andere interessante vragen om over na te denken.
In 2021 werkte het park voor het eerst samen met een Kinderpanel. Inmiddels hebben al vier panels met veel enthousiasme meegedacht over allerlei plannen. Nu roepen de huidige panelleden andere kinderen op om zich aan te melden. “Ik vind het heel speciaal dat ik mocht meedenken met de dierentuin,” zegt de 11-jarige Fedde. Ook Lieke van 9 jaar heeft meegedaan: “Ik heb veel ideeën om het dierenpark nog leuker te maken voor kinderen.” Het dierenpark zoekt nu tien nieuwe kinderen met frisse ideeën. “Het maakt niet uit wie je bent of hoeveel je al weet over dieren,” zegt Rianne. “Als je tussen de acht en elf jaar bent, mag je meedoen. Jouw mening telt.”
Aanmelden voor het Kinderpanel kan tot en met 9 juni via de website van DierenPark Amersfoort.
GaiaZOO bestaat dit jaar 20 jaar. Het jubileum wordt gevierd met een feestelijk weekend op 31 mei en 1 juni. Tegelijkertijd wordt een belangrijke stap gezet in de toekomst van het park. Per 1 juni 2025 wordt GaiaZOO namelijk officieel overgenomen door Koninklijke Burgers’ Zoo. De overname markeert een nieuw hoofdstuk. GaiaZOO kan hierdoor verder […]
Lees verder »
Diergaarde Blijdorp breidt zijn rol als koploper in edutainment verder uit. Met de app Expeditie Blijdorp biedt het park een innovatieve manier van leren en beleven. In slechts 14 weken leverde de app ruim 21.000 uur educatieve interactie op, het equivalent van 21.000 biologielessen. De app is een digitaal verlengstuk van het fysieke parkbezoek. Via […]
De Zaanse Schans is in 2024 opgeklommen tot de tweede plek in de ranglijst van best bezochte dagattracties van Nederland. Met meer dan 2,6 miljoen bezoekers laat de erfgoedlocatie het Rijksmuseum achter zich. Dat trok dit jaar 2,5 miljoen bezoekers. De Efteling behoudt de eerste positie met 5,6 miljoen bezoeken. De cijfers komen uit de […]
De wereld van leisure verandert snel. Steeds meer ondernemers willen hun gasten het hele jaar door laten genieten van de buitenlucht. Comfort, uitstraling en beleving worden steeds belangrijker. Daarom is Polyned nu officieel partner van PleisureWorld, het kennisplatform voor de recreatiesector. Samen zetten we ons in voor slimme en aantrekkelijke buitenruimtes waar mensen kunnen spelen, […]
Deze zomer starten Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen met een nieuwe podcastreeks: “MBO – Mega Belangrijk Onderwijs! – De podcast”. In deze zomerspecial vertellen professionals uit de leisuresector hun verhaal. Wat hen verbindt? Hun carrière begon op het mbo. De serie laat zien hoe belangrijk mbo’ers zijn voor de vrijetijdssector. Van parkmanagers tot artiesten […]
In de A’DAM Toren in Amsterdam hebben Fien & Teun samen met hun schapenvriendjes Mike & Molly een contract getekend bij Sony Music. Deze bekende boer en boerin zijn razend populair bij jonge kinderen en komen uit de creatieve stal van Van Hoorne Studios. Na interesse van meerdere partijen is nu gekozen voor Sony Music. […]
Met een jubileumprogramma dat loopt van eind mei tot begin december 2025 viert WILDLANDS het negentigjarig bestaan van het dierenpark in Emmen. De mijlpaal is niet alleen een terugblik op het iconische Noorder Dierenpark, maar markeert ook de lange lijn van innovatie die leidde tot de opening van het huidige WILDLANDS Adventure Zoo. Het jubileumjaar […]
De Efteling heeft vandaag een bijzondere mijlpaal bereikt in haar duurzame transitie: de iconische stoomlocomotief Aagje reed haar eerste elektrische rondje met bezoekers. De 114 jaar oude trein onderging in het Verenigd Koninkrijk een innovatieve en vrijwel onzichtbare aanpassing. Dankzij een elektrische aandrijving stoot de locomotief geen CO₂ meer uit, terwijl de karakteristieke uitstraling en […]
In de meivakantie pakt familiepark BillyBird Hemelrijk in Volkel stevig uit met een sterk gethematiseerd evenement: de Dinodagen. Bezoekers kunnen tot en met zondag 4 mei terecht in een volledig omgetoverd entree- en speelgebied waar levensgrote dinosaurussen, educatieve shows en interactieve activiteiten centraal staan. Het hoogtepunt van het evenement is de Dino Experience Liveshow, die […]
Nog geen twee weken na de aankondiging van hun tweede themapark in China, bevestigt het merk Fien & Teun de plannen voor een derde locatie. Het nieuwe park wordt gerealiseerd aan het Dianshanmeer in de provincie Jiangsu. Deze toeristische bestemming ligt op slechts een uur rijden van het centrum van Shanghai, midden in de economisch […]
De Efteling heeft 18 april 2025 het gerenoveerde Efteling Hotel heropend onder een nieuwe naam, het Efteling Wonder Hotel. Na een sluiting van enkele maanden is het iconische verblijf met de vier torens nu volledig vernieuwd, waarbij met name de begane grond een grondige metamorfose onderging. Nieuwe thematisering en naamgeving Het Wonder Hotel sluit aan […]
De Efteling heeft 2024 afgesloten als een strategisch succesvol jaar, waarin niet alleen bezoekersaantallen en omzet opnieuw stegen, maar waarin ook stevig werd geïnvesteerd in vernieuwing, beleving en verduurzaming. Met ruim 5,6 miljoen bezoeken, een omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro, zet het attractiepark zijn stabiele […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ