Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Nog geen twee weken na de aankondiging van hun tweede themapark in China, bevestigt het merk Fien & Teun de plannen voor een derde locatie. Het nieuwe park wordt gerealiseerd aan het Dianshanmeer in de provincie Jiangsu. Deze toeristische bestemming ligt op slechts een uur rijden van het centrum van Shanghai, midden in de economisch krachtige Yangtze River Delta.
De officiële ondertekening vond plaats tijdens Koningsdag in Kunshan, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de Nederlandse en Chinese overheid, de investeerders en het merk zelf. De opening van het park staat gepland voor het najaar van 2026.
De Yangtze Delta is een strategisch gekozen vestigingsplaats. Het gebied tussen Shanghai, Suzhou en Hangzhou trekt jaarlijks miljoenen toeristen. Daarmee biedt het een uitstekend uitgangspunt voor een gezinsgericht themapark met een educatieve insteek. Net als in Nederland wordt het park volledig vormgegeven rondom de waarden van Fien & Teun: spelenderwijs leren over natuur, voedsel en het boerenleven.
Het parkconcept combineert interactieve attracties, boerderijactiviteiten, voorstellingen en ontmoetingen met de karakters Fien en Teun. Het ontwerp is geïnspireerd op het Hollandse polderlandschap en sluit aan bij de behoefte aan betekenisvol vermaak voor jonge gezinnen. De doelgroep bestaat voornamelijk uit ouders met kinderen van twee tot zes jaar.
De uitbreiding is een volgende stap in de internationale positionering van Fien & Teun. Sinds de lancering van de eerste Chineestalige boeken in 2022 heeft het merk in snel tempo voet aan de grond gekregen binnen de Chinese markt voor familie-entertainment. Tv-afleveringen in de lokale taal, een theaterproductie in 2025 en samenwerkingen met retailpartners hebben bijgedragen aan brede merkherkenning.
De succesvolle opening van het eerste park in Wenzhou in 2023 bewees dat het concept aanslaat. Met nieuwe vestigingen in Chengdu en nu ook bij het Dianshanmeer, speelt Fien & Teun in op de stijgende vraag naar educatief en kwalitatief gezinsvermaak in China.
Fien & Teun is een merk van Van Hoorne Studios, bekend om hun kindvriendelijke en educatieve formats. In China wordt het merk exclusief vertegenwoordigd door Moonvis, een bedrijf dat zich specialiseert in de introductie van Nederlandse kindermerken in Azië. Door middel van lokale content en strategische partnerships bouwen zij aan een duurzaam merkfundament in een snelgroeiende markt.
Deze derde internationale themaparkontwikkeling onderstreept hoe Nederlandse leisureconcepten steeds vaker hun weg vinden naar het buitenland met een combinatie van educatieve waarde, familievriendelijkheid en culturele vertaalslag.
Bij Museum Batavialand in Lelystad stond afgelopen weekend het ambacht van smeden centraal. Tijdens de Smedendagen bezochten honderden mensen de werf, waar meestersmeden uit het hele land hun vakmanschap toonden. In samenwerking met het Nederlands Gilde van Kunstsmeden (NGK) werden bezoekers meegenomen in de sfeer van gloeiend metaal en ritmisch hameren op het aambeeld. De […]
Lees verder »
BillyBird Hemelrijk in Volkel/Uden organiseert van 13 tot en met 18 oktober 2025 een zesdaags Herfstfestival. Het familiepark zet deze herfstvakantie in op extra beleving, met straattheater, kinderdisco, een circusvoorstelling en een dagelijkse vuurwerkshow als finale. Primeur: Drakenrijk Een bijzonder onderdeel is de introductie van Drakenrijk, de nieuwe binnenspeeltuin van BillyBird in Noord-Limburg. De indoor […]
De Brabantse Gastvrijheid Award keert na enkele jaren terug en krijgt een vaste plek in de Brabantse vrijetijdssector. Ondernemers kunnen zich tot en met 31 oktober 2025 aanmelden via brabantgastvrij.nl. De prijs wordt voortaan tweejaarlijks uitgereikt, in combinatie met een uitgebreid traject om ondernemers te ondersteunen bij hun ontwikkeling. Volgens Brabant Partners sluit de award […]
Europa-Park in Duitsland heeft voor de tiende keer de Golden Ticket Award gewonnen voor Beste attractiepark ter wereld. In het jaar waarin het park zijn 50-jarig bestaan viert, is de erkenning van groot symbolisch belang. Het park laat daarmee opnieuw wereldspelers als Walt Disney World en Universal Studios achter zich. De prestigieuze prijs wordt jaarlijks […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen presenteert dit najaar een uitgebreider Halloween-programma dan ooit. Met nieuwe scare experiences en een interactief familieaanbod profileert het park zich nadrukkelijk als seizoensbestemming. Intense avondbeleving Onder de noemer Western Nightmares (14+) worden bezoekers ondergedompeld in nieuwe horrorzones. In Trail of Elements nemen drie bendes bezit van de natuurelementen en voeren zij […]
In Roosendaal is een nieuwe leisureprimeur gelanceerd. Playdôme, het indoor Multi Activity Center, introduceert Game of Karts: een activiteit die het klassieke karten combineert met gamification. Met dit concept brengt het centrum als eerste in de Benelux een speelse en innovatieve draai aan de kartbaan. Meer dan alleen snelheid Game of Karts draait niet uitsluitend […]
Het Spoorwegmuseum in Utrecht viert van 19 tot en met 21 september de spoorweggeschiedenis met het Open Trein Festijn. Tijdens dit evenement openen bijzondere treinen hun deuren en staan vrijwilligers klaar om verhalen te vertellen. Een van de publiekstrekkers is de inzet van de historische Mat ’46, een elektrisch treinstel uit 1952 dat nog altijd […]
Europa-Park viert zijn 50-jarig jubileum met een opvallende en symbolische actie. Onder het motto Feesten onder de sterren maakten mascottes Ed & Edda een ballonvlucht die hen tot bijna 33 kilometer hoogte bracht. Het jubileumjaar wordt zo krachtig neergezet met een stunt die de internationale aandacht trekt. Jubileum met impact De lancering vond plaats in […]
Attractie- & Vakantiepark Slagharen blijft investeren in de toekomst. Het park kondigt aan dat in 2026 een nieuwe attractie opent die de kenmerkende Wild West-identiteit verder versterkt. Het project markeert een volgende mijlpaal in de strategische koers van Slagharen, waarin klassieke charme en eigentijdse innovaties hand in hand gaan. Strategische stap Met de komst van […]
Attractiepark Toverland breidt zijn populaire Halloween-programma uit met Unmasked, een nieuwe Haunted Experience en scare zone die op elkaar aansluiten. Het project onderstreept de ambitie van Toverland om Halloween steeds verder te ontwikkelen tot een volwassen, onderscheidend concept in de Europese attractieparkmarkt. Tijdens Unmasked: Waltzthrough stappen bezoekers een vervallen landhuis binnen en raken zij verstrikt […]
De Efteling kondigt een grootschalige vernieuwing van het themagebied Raveleijn aan. Het openluchttheater krijgt een volledig nieuwe parkshow met een frisse verhaallijn, vernieuwde showeffecten en extra componenten in het decor, waarbij de bekende hoofdpersonages behouden blijven. De huidige show draait dit seizoen voor het laatst. Het project gaat verder dan alleen de voorstelling. Het themagebied […]
De Nederlandse marketingorganisatie Insiders presenteert de Community Card, een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten en loyaliteitspassen. Met dit nieuwe systeem kunnen gemeenten, DMO’s en ondernemers vrijetijdsaanbod op een veilige en flexibele manier ontsluiten voor inwoners en specifieke doelgroepen. Sterkere lokale binding De Community Card maakt het voor inwoners aantrekkelijker om hun eigen omgeving te verkennen. Via […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ