Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Nog geen twee weken na de aankondiging van hun tweede themapark in China, bevestigt het merk Fien & Teun de plannen voor een derde locatie. Het nieuwe park wordt gerealiseerd aan het Dianshanmeer in de provincie Jiangsu. Deze toeristische bestemming ligt op slechts een uur rijden van het centrum van Shanghai, midden in de economisch krachtige Yangtze River Delta.
De officiële ondertekening vond plaats tijdens Koningsdag in Kunshan, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de Nederlandse en Chinese overheid, de investeerders en het merk zelf. De opening van het park staat gepland voor het najaar van 2026.
De Yangtze Delta is een strategisch gekozen vestigingsplaats. Het gebied tussen Shanghai, Suzhou en Hangzhou trekt jaarlijks miljoenen toeristen. Daarmee biedt het een uitstekend uitgangspunt voor een gezinsgericht themapark met een educatieve insteek. Net als in Nederland wordt het park volledig vormgegeven rondom de waarden van Fien & Teun: spelenderwijs leren over natuur, voedsel en het boerenleven.
Het parkconcept combineert interactieve attracties, boerderijactiviteiten, voorstellingen en ontmoetingen met de karakters Fien en Teun. Het ontwerp is geïnspireerd op het Hollandse polderlandschap en sluit aan bij de behoefte aan betekenisvol vermaak voor jonge gezinnen. De doelgroep bestaat voornamelijk uit ouders met kinderen van twee tot zes jaar.
De uitbreiding is een volgende stap in de internationale positionering van Fien & Teun. Sinds de lancering van de eerste Chineestalige boeken in 2022 heeft het merk in snel tempo voet aan de grond gekregen binnen de Chinese markt voor familie-entertainment. Tv-afleveringen in de lokale taal, een theaterproductie in 2025 en samenwerkingen met retailpartners hebben bijgedragen aan brede merkherkenning.
De succesvolle opening van het eerste park in Wenzhou in 2023 bewees dat het concept aanslaat. Met nieuwe vestigingen in Chengdu en nu ook bij het Dianshanmeer, speelt Fien & Teun in op de stijgende vraag naar educatief en kwalitatief gezinsvermaak in China.
Fien & Teun is een merk van Van Hoorne Studios, bekend om hun kindvriendelijke en educatieve formats. In China wordt het merk exclusief vertegenwoordigd door Moonvis, een bedrijf dat zich specialiseert in de introductie van Nederlandse kindermerken in Azië. Door middel van lokale content en strategische partnerships bouwen zij aan een duurzaam merkfundament in een snelgroeiende markt.
Deze derde internationale themaparkontwikkeling onderstreept hoe Nederlandse leisureconcepten steeds vaker hun weg vinden naar het buitenland met een combinatie van educatieve waarde, familievriendelijkheid en culturele vertaalslag.
Met een jubileumprogramma dat loopt van eind mei tot begin december 2025 viert WILDLANDS het negentigjarig bestaan van het dierenpark in Emmen. De mijlpaal is niet alleen een terugblik op het iconische Noorder Dierenpark, maar markeert ook de lange lijn van innovatie die leidde tot de opening van het huidige WILDLANDS Adventure Zoo. Het jubileumjaar […]
Lees verder »
De Efteling heeft vandaag een bijzondere mijlpaal bereikt in haar duurzame transitie: de iconische stoomlocomotief Aagje reed haar eerste elektrische rondje met bezoekers. De 114 jaar oude trein onderging in het Verenigd Koninkrijk een innovatieve en vrijwel onzichtbare aanpassing. Dankzij een elektrische aandrijving stoot de locomotief geen CO₂ meer uit, terwijl de karakteristieke uitstraling en […]
In de meivakantie pakt familiepark BillyBird Hemelrijk in Volkel stevig uit met een sterk gethematiseerd evenement: de Dinodagen. Bezoekers kunnen tot en met zondag 4 mei terecht in een volledig omgetoverd entree- en speelgebied waar levensgrote dinosaurussen, educatieve shows en interactieve activiteiten centraal staan. Het hoogtepunt van het evenement is de Dino Experience Liveshow, die […]
De Efteling heeft 18 april 2025 het gerenoveerde Efteling Hotel heropend onder een nieuwe naam, het Efteling Wonder Hotel. Na een sluiting van enkele maanden is het iconische verblijf met de vier torens nu volledig vernieuwd, waarbij met name de begane grond een grondige metamorfose onderging. Nieuwe thematisering en naamgeving Het Wonder Hotel sluit aan […]
De Efteling heeft 2024 afgesloten als een strategisch succesvol jaar, waarin niet alleen bezoekersaantallen en omzet opnieuw stegen, maar waarin ook stevig werd geïnvesteerd in vernieuwing, beleving en verduurzaming. Met ruim 5,6 miljoen bezoeken, een omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro, zet het attractiepark zijn stabiele […]
In het jaar dat GaiaZOO haar twintigjarig jubileum viert, slaat de Kerkraadse dierentuin een nieuwe weg in. Vanaf 1 juni 2025 wordt Koninklijke Burgers’ Zoo de nieuwe eigenaar. De overname is geen kwestie van alleen eigendomsoverdracht, maar vooral een strategische samenwerking tussen twee dierentuinen die dezelfde visie delen op natuurbehoud, educatie en hoogwaardige bezoekersbeleving. Twee […]
Attractiepark Toverland maakt zich op voor de grootste editie van de Halloween Nights tot nu toe. Tijdens dertien avonden in en rondom de herfstvakantie zorgen scare actors voor een intense beleving in diverse scare zones en Haunted Experiences. Om alle personages tot leven te brengen, is het park op zoek naar meer dan 200 acteurs, […]
Walibi Belgium markeert zijn 50-jarig bestaan met een belangrijke uitbreiding: vanaf 5 april 2025 opent het attractiepark de nieuwe thematische zone Dock World. Met een investering van 35 miljoen euro benadrukt het park zijn ambitie om voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren. Dock World: meeslepende beleving in industriële sfeer De nieuwe zone Dock World dompelt […]
Plopsa zet een strategische stap vooruit door Holiday Park Germany en Plopsa Coo te hernoemen naar Plopsaland Deutschland en Plopsaland Ardennes. Deze wijziging past binnen de bredere Europese groeistrategie waarbij het bedrijf één krachtig en herkenbaar merk creëert voor al haar outdoor themaparken. De lancering van een vernieuwde website deze week ondersteunt dit streven naar […]
Plopsaland De Panne heeft afgelopen weekend het jubileumseizoen officieel afgetrapt. Het Belgische themapark bestaat 25 jaar. Hoogtepunt van de feestelijke opening was de première van de nieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijk spektakel met acht thematische praalwagens, tientallen dansers, de bekende Studio 100-figuren en een speciaal gecomponeerd paradelied. De parade is vanaf nu dagelijks te […]
BEESEL – Begin maart 2025 is BillyBird Drakenrijk gestart met de bouw van de binnenspeeltuin. Hiermee wordt er een belangrijke stap gezet in het BillyBird concept waar ook binnen spelen bij hoort. De binnenspeeltuin gaat naar verwachting in maart 2026 open. De entree van de binnenspeeltuin is inbegrepen in een ticket van Drakenrijk en voor […]
2024 gaat de geschiedenisboeken in als een absoluut recordjaar voor het Plopsaland Resort. Met een omzetgroei van 15% en een totaal van 1.388.732 bezoekers in Plopsaland De Panne bevestigt het resort opnieuw zijn sterke positie als topbestemming voor gezinnen. Het Studio 100 Theater De Panne ontving 150.000 theaterbezoekers en Plopsaqua De Panne mocht 271.433 zwemmers verwelkomen. Ook de verblijfsaccommodaties […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ