Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Nog geen twee weken na de aankondiging van hun tweede themapark in China, bevestigt het merk Fien & Teun de plannen voor een derde locatie. Het nieuwe park wordt gerealiseerd aan het Dianshanmeer in de provincie Jiangsu. Deze toeristische bestemming ligt op slechts een uur rijden van het centrum van Shanghai, midden in de economisch krachtige Yangtze River Delta.
De officiële ondertekening vond plaats tijdens Koningsdag in Kunshan, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de Nederlandse en Chinese overheid, de investeerders en het merk zelf. De opening van het park staat gepland voor het najaar van 2026.
De Yangtze Delta is een strategisch gekozen vestigingsplaats. Het gebied tussen Shanghai, Suzhou en Hangzhou trekt jaarlijks miljoenen toeristen. Daarmee biedt het een uitstekend uitgangspunt voor een gezinsgericht themapark met een educatieve insteek. Net als in Nederland wordt het park volledig vormgegeven rondom de waarden van Fien & Teun: spelenderwijs leren over natuur, voedsel en het boerenleven.
Het parkconcept combineert interactieve attracties, boerderijactiviteiten, voorstellingen en ontmoetingen met de karakters Fien en Teun. Het ontwerp is geïnspireerd op het Hollandse polderlandschap en sluit aan bij de behoefte aan betekenisvol vermaak voor jonge gezinnen. De doelgroep bestaat voornamelijk uit ouders met kinderen van twee tot zes jaar.
De uitbreiding is een volgende stap in de internationale positionering van Fien & Teun. Sinds de lancering van de eerste Chineestalige boeken in 2022 heeft het merk in snel tempo voet aan de grond gekregen binnen de Chinese markt voor familie-entertainment. Tv-afleveringen in de lokale taal, een theaterproductie in 2025 en samenwerkingen met retailpartners hebben bijgedragen aan brede merkherkenning.
De succesvolle opening van het eerste park in Wenzhou in 2023 bewees dat het concept aanslaat. Met nieuwe vestigingen in Chengdu en nu ook bij het Dianshanmeer, speelt Fien & Teun in op de stijgende vraag naar educatief en kwalitatief gezinsvermaak in China.
Fien & Teun is een merk van Van Hoorne Studios, bekend om hun kindvriendelijke en educatieve formats. In China wordt het merk exclusief vertegenwoordigd door Moonvis, een bedrijf dat zich specialiseert in de introductie van Nederlandse kindermerken in Azië. Door middel van lokale content en strategische partnerships bouwen zij aan een duurzaam merkfundament in een snelgroeiende markt.
Deze derde internationale themaparkontwikkeling onderstreept hoe Nederlandse leisureconcepten steeds vaker hun weg vinden naar het buitenland met een combinatie van educatieve waarde, familievriendelijkheid en culturele vertaalslag.
Libéma voegt twee Britse dierentuinen toe aan haar portfolio. De leisuregroep neemt Paignton Zoo en Newquay Zoo over van Wild Planet Trust en breidt daarmee haar positie in de internationale vrijetijdssector verder uit. De overdracht vindt plaats op 2 januari 2026. Met Paignton Zoo haalt Libéma een park binnen dat al ruim honderd jaar een […]
Lees verder »
De meest recente editie van Recreatie Vakbeurs heeft laten zien hoe sterk de recreatiesector zich ontwikkelt. In Evenementenhal Hardenberg kwamen meer professionals samen dan in voorgaande jaren. De beurs trok 365 exposanten en viel op door de groei van internationale bezoekers. De waardering van een 8,5 bevestigde het vertrouwen in het evenement. Wat direct opviel […]
Europa-Park heeft op 10 november 2025 een nieuwe mijlpaal bereikt: de 150 miljoenste bezoeker sinds de opening in 1975. De gebeurtenis valt samen met het 50-jarig jubileum van het park en werd groots gevierd. De Zwitserse familie Walser uit Basel werd bij hun entree in het park feestelijk onthaald met ballonnen, confetti en de kenmerkende […]
De 23e editie van Recreatie Vakbeurs vindt plaats op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg. Met ruim 360 aanbieders, negen beurshallen en een uitgebreid kennisprogramma positioneert het evenement zich opnieuw als hét platform voor vernieuwing binnen de recreatiebranche. Ontmoetingsplek voor de hele sector Tijdens de beurs ontmoeten ondernemers, parkmanagers, beleidsmakers en leveranciers […]
De Friese leisurelocatie Posta7 zet een volgende stap in haar groeiambitie met de introductie van Battle Drift, een nieuwe activiteit die voor het eerst in Noord-Nederland en Noord-Duitsland te spelen is. Het concept combineert het speelse van Mario Kart met de spanning van een echte race. Primeur met potentie Bezoekers nemen plaats op elektrische drifttrikes […]
Attractiepark Toverland luidt het winterseizoen in met Winter Feelings, dat dit jaar start op 22 november. Het park wordt gehuld in een sfeervol decor van miljoenen lichtjes, honderden dennenbomen en nieuwe winterse belevingen. Blikvanger is de nieuwe show Toos & Morrel laten het sneeuwen. Beleving en familievreugde centraal Tijdens Winter Feelings worden alle zes themagebieden […]
Tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg presenteren Replay Speeltoestellen en Van Hoorne Studios voor het eerst hun gezamenlijke lijn Woezel & Pip-speeltoestellen. De feestelijke onthulling vindt plaats op dinsdag 11 november om 11.00 uur in hal 5, stand 568. Een samenwerking gebouwd op beleving De nieuwe toestellen zijn ontwikkeld voor Familie Resort & Avonturenpark De […]
Met Jungle by Night nodigt Almere Jungle bezoekers uit voor een zintuiglijke avondsafari vol licht, natuur en betekenis. Het evenement, dat dit jaar voor de negende keer wordt georganiseerd, onderstreept de rol van het park als educatieve en inclusieve ontmoetingsplek waar mens, dier en natuur samenkomen. Licht, beleving en educatie Tussen 31 oktober en 29 […]
Met een volledig vernieuwde opstelling laat het MOU Museum Oudenaarde bezoekers vanaf 11 oktober de wereldberoemde Oudenaardse wandtapijten niet alleen bewonderen, maar ook beleven. Het museum koppelt eeuwenoud vakmanschap aan hedendaagse technologie en maakt erfgoed toegankelijk op een manier die aansluit bij de belevingsverwachtingen van de moderne bezoeker. Digitale innovatie met respect voor erfgoed In […]
De Nederlandse kust is uitgegroeid tot een van de sterkste motoren van de toeristische economie. In tien jaar tijd steeg het aantal overnachtingen met bijna veertig procent, blijkt uit een nieuw rapport van ABN AMRO. Toch brengt die groei ook uitdagingen met zich mee. De bank pleit voor slimmere spreiding over seizoenen, doelgroepen en regio’s […]
Europa-Park viert zijn vijftigjarig bestaan met een bijzondere primeur. De bekende mascottes Ed & Edda schitteren vanaf 8 oktober 2025 in hun eerste bioscoopfilm, Grand Prix of Europe. De film draait in Nederland en België en vormt het nieuwste hoofdstuk in de groei van Duitslands grootste attractiepark tot een volwaardig entertainmentmerk. Van attractie tot filmstudio […]
Bij Museum Batavialand in Lelystad stond afgelopen weekend het ambacht van smeden centraal. Tijdens de Smedendagen bezochten honderden mensen de werf, waar meestersmeden uit het hele land hun vakmanschap toonden. In samenwerking met het Nederlands Gilde van Kunstsmeden (NGK) werden bezoekers meegenomen in de sfeer van gloeiend metaal en ritmisch hameren op het aambeeld. De […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ