Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Auteur: Hans van Leeuwen
De Voltage is uitgegroeid tot een begrip in Tilburg, de provincie Noord-Brabant en ver daarbuiten tot over de grens in België. Jaarlijks bezoeken meer dan 250.000 bezoekers deze indoor entertainment locatie in voormalige fabriekshal Volt. Deze lampenfabriek van Philips kent een rijke historie die teruggaat tot aan de industriële revolutie. Dagelijks waren hier duizenden fabrieksarbeiders in de weer met het fabriceren van de gloeilamp. Nu vind je hier meer dan tienduizend vierkante meter aan indoor attracties, waaronder karten, bowling, laser games, escape rooms, break in rooms, footpool, botsautovoetbal en ga zo maar door. Second Gate attractie, Voltkids Adventure, boort tegelijk een andere doelgroep aan met aparte entreeprijs. Nieuw is het pas geopende The Basement Challenge, ontwikkeld in eigen beheer in samenwerking met LaserMaxx.
Het idee voor The Basement Challenge ontstond vorig jaar oktober, vertelt eigenaar Max Coppes: “Ik ben altijd scherp op nieuwe ontwikkelingen bij collega’s en ga ook altijd zelf op zoek naar ideeën, tot in China aan toe. Wij proberen al jaren de sfeer van de oude fabriek tot leven te brengen en zo kwamen wij op het idee wat te gaan doen met de kelders van Volt, de locatie van De Voltage. Wij zien diverse varianten ontstaan op het spelidee van Prison Island en op basis daarvan zijn wij zelf aan de slag gegaan. Met de ervaringen van de escape rooms leek het ons een makkelijke klus. Nu dat we er nagenoeg mee klaar zijn was dat wel een inschattingsfoutje en heeft het veel langer geduurd en een hogere investering. Maar we zijn er trots op want The Basement Challenge is uniek in de wereld.”
De nieuwe attractie is volledig ontwikkeld in eigen beheer in samenwerking met LaserMaxx. Een belangrijke eis was dat het spel geïntrigeerd werd in de volledige automatisering van De Voltage, zodat al bij de online booking alles wordt opgenomen in het boekingssysteem van BMI Leisure. The Basement Challenge bestaat uit 12 kamers waar je 4 deelnemers in een groep een uitdaging aan moet gaan. Je krijgt telkens maar zes minuten voor het spel en vervolgens gaat een deur automatisch open naar de nieuwe kamer voor het volgende spel. Het lijkt op Prison Island, echter met verschil dat het verhaal volledig gebaseerd is op de oude Voltfabriek van Philips.
Zo start het spel door in de lift te stappen die je naar de vergeten kelders brengt. Je gaat maar liefst 20 verdiepingen naar beneden – althans, zo lijkt het. Met een doffe dreun beland je bij het eerste spel. In totaal duurt het 66 minuten. Door middel van een pre-show in de lift wordt het spel uitgelegd. De prijs p.p. bedraagt € 19,50 en de verwachting is dat er maandelijks minimaal 1.250 spelers doorheen gaan. De totale investering ligt nu al boven de tweehonderdvijftigduizend euro. Max Coppes: “Wij liften mee op de techniek van LaserMaxx als het gaat om de reserveringen en de intelligente telling van de deelnemers van alle spellen. Alles is volledig geautomatiseerd en ook qua veiligheid heeft elke kamer een tweede ontsnappingsdeur. We zijn ook al bezig met het uitrollen van een tweede Basement Challenge in Vlissingen bij de Game Factory, echter in een ander thema: de Level Up Challenge.”
Storytelling en beleving is al lang niet meer alleen iets voor bekende pretparken als De Efteling, Toverland en Plopsaland. Wij zien dat Family Entertainment Centers zich ook meer en meer toeleggen op thematisering en storytelling. Zo laat men bij The City het nachtleven van New York terugkomen bij het bowlen, laser en indoor golf. De Voltage is een van de trendsetters onder Family Entertainment Centers met Max Coppes als grote gangmaker, die als geen ander weet hoe belangrijk storytelling is en dat zien wij terug wanneer wij een uitgebreide rondgang maken langs alle indoor activiteiten. De kartbaan lijkt bijna op een echt Formula One Circuit en de escape rooms zijn allemaal in eigen beheer gebouwd met diverse beeldverhalen rondom de authentieke Volt fabriek. Zelfs de arena van LaserMaxx, met meer dan 45 duizend spelers per jaar, is volledig gethematiseerd. Het nieuwe The Basement Challenge past naadloos in deze ontwikkelingen binnen indoor entertainment, waarbij de verwachtingen van de consument steeds hoger worden.
Voor meer informatie: https://www.devoltage.nl/activiteiten/the-basement-challenge
Auteur: Hans van Leeuwen. Leisure Expert -Trendwatcher, Recreatie Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme
Pleisureworld Contact : Hans van Leeuwen mobile : +31 (0) 653394506 e-mail : hans@pleisureworld.nl LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pleisureworld/ web : www.pleisureworld.nl
Aqua Mexicana, het waterpark van Attractie- en Vakantiepark Slagharen, zet een nieuwe stap in professionalisering. Vanaf dit seizoen worden toezichthouders opgeleid volgens het International Lifeguard Training Program (ILTP) van het gerenommeerde Ellis & Associates. Medewerkers die het traject succesvol afronden, ontvangen een internationaal erkend lifeguard-certificaat. De nieuwe opleiding bestaat uit een dag theorie en drie […]
Lees verder »
Op zaterdag 15 maart 2025, nodigt Aqualibi feestgangers uit voor een elektriserende nacht onder 29°C. Voor één avond zal het waterpark trillen op het ritme van de DJ-sets van Kid Noize en DJ Furax, in een sfeer die niet moet onderdoen voor de grootste discotheken. Van 19u tot 1u ’s nachts verandert Aqualibi in een tropische nachtclub, met DJ-sets, […]
Molenaarsgraaf, vrijdag 7 februari 2025, Na het succes van hun eerdere bioscoopfilms komen Nederlands populairste boertje en boerinnetje, Fien en Teun, dit voorjaar terug met hun vierde bioscoopavontuur: ‘Fien & Teun Gaan op Schattenjacht’. Samen met hun dierenvriendjes en neefje Sem beleven Fien en Teun een nieuw en spannend avontuur. Vandaag wordt niet alleen de […]
Sevenum, 5 februari 2025. Toverland heeft vorig jaar een recordaantal gasten mogen ontvangen. In 2024 passeerden maar liefst 1.174.000 bezoekers de poorten van het attractiepark. Deze groei werd gerealiseerd door continu te blijven investeren in de seizoensevenementen en de kwaliteit van het park. Ook de hoge gasttevredenheid droeg bij aan het nieuwe record. Niet alleen […]
Persbericht, 10 januari 2025. Dolfinarium Harderwijk moet de onlangs toegekende Michelin-ster weer inleveren. Michelin heeft besloten om alle dolfinaria en waterparkshows met dieren in gevangenschap uit hun aanbevelingen te schrappen. World Animal Protection Nederland juicht de beslissing toe. Het Dolfinarium kreeg de ster in oktober vorig jaar als toeristische bezienswaardigheid. De reisgids beval het park […]
PlayRena Roosendaal is loading, en opent de deuren van haar 1e vestiging met Pasen 2025 Playdôme Roosendaal is trots om de strategische samenwerking met PlayRena Roosendaal wereldkundig te mogen maken.PlayRena Roosendaal is een nieuw en uniek 700 m2 groot, vrijetijdsconcept ontwikkeld door de ondernemers Wouter Troost en Thomas van der Wal, passend in het nieuwe […]
Hilvarenbeek, 5 december 2024, Beekse Bergen opent deze winter een nieuwe toevoeging aan het bestaande aanbod: Speelland Indoor. Het binnenspeelparadijs, dat een tropisch thema heeft, opent op 21 december exclusief voor verblijfsgasten van het Safari Resort, Lake Resort en Safari Hotel. Vanaf 6 januari kunnen ook andere bezoekers er terecht voor overdekt speelplezier. Bij Speelland […]
Verrassende keuze in activiteiten en SMART horecaconcept Ruim twee maanden na de spetterende opening bij gastheren en eigenaren Harold Kluit en David van Luijn ontmoeten wij op de werkvloer floormanager Sieb Guldemond. Wij waren voornamelijk benieuwd of het totaalconcept van Almere Underground zoals het bedacht is ook daadwerkelijk aanslaat in de jonge groeigemeente Almere. Een […]
Met meer dan dertig jaar internationale beurservaring kan ik een aardig beeld schetsen van de nieuwe ontwikkelingen of trends die ons te wachten staan! Ik was afgelopen week één van die 40.000 bezoekers van over de hele wereld die kilometers afgelegd hebben langs meer dan 1.100 standhouders. Nooit eerder waren er zoveel bezoekers en leveranciers […]
Lennard Kempers (57) is de trotse eigenaar van Vakantiepark Eiland van Maurik. Omringd door de iconische wateren van de Uiterwaarden maakt het Gelderse park, dat door de ouders van Kempers werd geopend als buitencamping in 1982, haar eiland-imago waar. Dat water is tegelijkertijd een zegen én een vloek: enerzijds zorgt het voor een unieke, rustgevende […]
Op het platteland van het Overijsselse Raalte ligt sinds 1996 een plek waar kinderen tot hun laatste beetje energie kunnen klimmen, springen, dieren knuffelen, zwemmen, kortom: spelen. Hun ouders kunnen er dan juist weer even opladen en uitrusten. Wees welkom op Speelpark de Flierefluiter. Hoe lieflijk en vriendelijk dit bedrijf ook klinkt, uiteindelijk blijft het […]
Bezoek met korting de grootste internationale pretparkbeurs met volop nieuwigheden IAAPA Expo Europe Amsterdam’24: van 23 tot en met 27 september in Amsterdam De IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions) houdt dit ultieme netwerkevent voor iedereen die werkzaam is in de Leisure-industrie. Hier mag je niet ontbreken! Het aantal nieuwe ‘attracties’ dat alleen […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ