Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres *
Wachtwoord *
Onthouden
Wachtwoord vergeten?
Geen producten in de winkelwagen.
Op donderdag 4 april organiseerde we een bijzondere editie van ons Top Partner Event, dit keer in samenwerking met Wegter Brands in Oldenzaal. Het werd een inspirerende middag vol gastvrijheid, interieurtrends en culinaire verrassingen. Speciaal voor recreatieprofessionals die vooruit willen blijven denken en willen groeien.
Als Pleisureworld geloven we dat de recreatiesector draait om méér dan alleen een goede accommodatie. Het gaat om de totale beleving van aankomst tot aan tafel. Tijdens dit Top Partner Event mochten we samen met onze partners letterlijk en figuurlijk proeven van die beleving.
We werden hartelijk ontvangen bij Wegter Brands, een toonaangevend familiebedrijf dat bekendstaat om innovatieve en stijlvolle oplossingen voor keuken en interieur. Onder leiding van Monique Zevenhuizen doken we in de nieuwste trends op het gebied van interieur en tableware. Hoe geef je een vakantiewoning nét dat beetje extra sfeer? Welke kleuren, materialen en vormen spreken de gast aan? Vragen waarop we deze middag verrassende en praktische antwoorden kregen.
Na de inspirerende presentatie was het tijd om zelf aan de slag te gaan met een smakelijke workshop met het duurzame pannenmerk Skottsberg. Onder begeleiding van het team van Wegter ontdekten onze gasten hoe duurzaamheid, design en gebruiksgemak samenkomen in de keuken. Want ook koken en tafelen zijn belangrijke momenten binnen de vakantiebeleving. Juist deze details maken het verschil tussen een standaard verblijf en een onvergetelijke ervaring die gasten graag opnieuw beleven én delen.
Naast de inhoudelijke sessies en workshops, was er volop ruimte om met elkaar te ontmoeten en ervaringen te delen. in gesprek te gaan. En dat is precies waar een Top Partner Event om draait: het verbinden van gelijkgestemde ondernemers, het uitwisselen van ideeën en het gezamenlijk optrekken naar de toekomst van recreatie.
Want juist in een snel veranderende sector is het essentieel om geïnspireerd te blijven, kennis te delen en samen te bouwen aan innovatie en kwaliteit.
Onze Top Partner Events zijn exclusieve bijeenkomsten voor bedrijven die ambitie hebben in de recreatiebranche. Als Top Partner krijg je niet alleen toegang tot inspirerende sessies, maar profiteer je ook van een krachtig netwerk en een platform om jouw visie of producten onder de aandacht te brengen.
Heb je deze editie gemist of wil je nog meer inspiratie? Goed nieuws op 24 en 25 juni 2025 organiseren wij opnieuw twee inspirerende vakdagen op het prachtige Eiland van Maurik. Verwacht wederom een uniek programma met boordevol sprekers, praktijkvoorbeelden, workshops en ruimte voor netwerken in een bijzondere setting.
Wil je erbij zijn of meer weten over ons TopPartner-programma? Neem contact met ons op of volg Pleisureworld via onze kanalen.
Door Richard Otten – geïnspireerd door het artikel in het FD van 20 april 2025Kinderen, even opzij. De volwassenen willen in de ballenbak. Wat klinkt als een grap, is serieuze business. In een uitgebreid artikel in het Financieele Dagblad (20 april 2025) schetst het FD een helder beeld van de opkomst van de zogeheten kidults, […]
Lees verder »
Op zaterdag 7 juni 2025 vormt Tilburg het decor van het Promo Bears Open NK Mascotte, het grootste en meest kleurrijke mascotte-event van Nederland. Het kampioenschap is onderdeel van het G-Sportweekend en trekt mascottes uit het hele land. Van sportclubs tot vakantieparken en retailketens. Met volop show, interactie en entertainment is het NK Mascotte uitgegroeid […]
De Efteling heeft 18 april 2025 het gerenoveerde Efteling Hotel heropend onder een nieuwe naam, het Efteling Wonder Hotel. Na een sluiting van enkele maanden is het iconische verblijf met de vier torens nu volledig vernieuwd, waarbij met name de begane grond een grondige metamorfose onderging. Nieuwe thematisering en naamgeving Het Wonder Hotel sluit aan […]
De Efteling heeft 2024 afgesloten als een strategisch succesvol jaar, waarin niet alleen bezoekersaantallen en omzet opnieuw stegen, maar waarin ook stevig werd geïnvesteerd in vernieuwing, beleving en verduurzaming. Met ruim 5,6 miljoen bezoeken, een omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro, zet het attractiepark zijn stabiele […]
In het jaar dat GaiaZOO haar twintigjarig jubileum viert, slaat de Kerkraadse dierentuin een nieuwe weg in. Vanaf 1 juni 2025 wordt Koninklijke Burgers’ Zoo de nieuwe eigenaar. De overname is geen kwestie van alleen eigendomsoverdracht, maar vooral een strategische samenwerking tussen twee dierentuinen die dezelfde visie delen op natuurbehoud, educatie en hoogwaardige bezoekersbeleving. Twee […]
Attractiepark Toverland maakt zich op voor de grootste editie van de Halloween Nights tot nu toe. Tijdens dertien avonden in en rondom de herfstvakantie zorgen scare actors voor een intense beleving in diverse scare zones en Haunted Experiences. Om alle personages tot leven te brengen, is het park op zoek naar meer dan 200 acteurs, […]
Walibi Belgium markeert zijn 50-jarig bestaan met een belangrijke uitbreiding: vanaf 5 april 2025 opent het attractiepark de nieuwe thematische zone Dock World. Met een investering van 35 miljoen euro benadrukt het park zijn ambitie om voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren. Dock World: meeslepende beleving in industriële sfeer De nieuwe zone Dock World dompelt […]
Plopsa zet een strategische stap vooruit door Holiday Park Germany en Plopsa Coo te hernoemen naar Plopsaland Deutschland en Plopsaland Ardennes. Deze wijziging past binnen de bredere Europese groeistrategie waarbij het bedrijf één krachtig en herkenbaar merk creëert voor al haar outdoor themaparken. De lancering van een vernieuwde website deze week ondersteunt dit streven naar […]
Utrecht – 27 maart 2025 organiseerde Pleisureworld het FEC-kennisevent bij ´Karma Kebab´, aan het Merwedekanaal in Utrecht, in samenwerking met Games XL en Karma Kebab zelf.Leisure- en recreatieondernemers kregen hier de unieke kans om ’s werelds grootste arcadehal van 2000 m² te ontdekken. Het event liet zien hoe een creatieve samenwerking kan leiden tot een […]
Aqua Mexicana, het waterpark van Attractie- en Vakantiepark Slagharen, zet een nieuwe stap in professionalisering. Vanaf dit seizoen worden toezichthouders opgeleid volgens het International Lifeguard Training Program (ILTP) van het gerenommeerde Ellis & Associates. Medewerkers die het traject succesvol afronden, ontvangen een internationaal erkend lifeguard-certificaat. De nieuwe opleiding bestaat uit een dag theorie en drie […]
Plopsaland De Panne heeft afgelopen weekend het jubileumseizoen officieel afgetrapt. Het Belgische themapark bestaat 25 jaar. Hoogtepunt van de feestelijke opening was de première van de nieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijk spektakel met acht thematische praalwagens, tientallen dansers, de bekende Studio 100-figuren en een speciaal gecomponeerd paradelied. De parade is vanaf nu dagelijks te […]
BEESEL – Begin maart 2025 is BillyBird Drakenrijk gestart met de bouw van de binnenspeeltuin. Hiermee wordt er een belangrijke stap gezet in het BillyBird concept waar ook binnen spelen bij hoort. De binnenspeeltuin gaat naar verwachting in maart 2026 open. De entree van de binnenspeeltuin is inbegrepen in een ticket van Drakenrijk en voor […]
Ontvang 2x per maand gratis de nieuwste inzichten, trends en inspiratie rechtstreeks in je inbox. Of je nu op zoek bent naar samenwerkingen, leveranciers, of ideeën voor je volgende project – met onze nieuwsbrief mis je niets.
Δ